Ekspert
W związku z Dniem Zmarłych proponuję oddać hołd tym, którzy oddali życie uprawiając ten "okrutny" sport.
Onofre Marimon 1945, Nordschleife - zginął podczas testów [*]
Luigi Musso 1958, Reims Circuit - rozbił się na ostrym i niebezpiecznym zakręcie [*]
Cris Bristow 1960, Spa Francourchamps - zginął od oderzenia [*]
Wolfang von Trips 1961, Monza - poniósł śmierć w wypadku z udziałem Jima Clarka [*]
Carel Godin de Beaufort 1964, Nordschleife - kolejna śmiertelna ofiara "Zielonego Piekła" [*]
Lorenzo Bandini 1967, Circuit de Monaco - odniósł ciężkie poparzenia po uderzeniu i pożarze bolidu. Zmarł 3 dni później [*]
Jim Clark, 1968, Hockenheim - rozbił się o drzewo podczas wyścigu F2 [*]
Piers Courage, 1970, Zandvoort Circuit - zginął od uderzenia w głowę podczas kraksy. Pożar nie miał wpływu na jego śmierć [*]
Roger Williamson, 1973, Zandvoort Circuit - spłonął żywcem we wraku bolidu. Wypadek jest słynny z bohaterskiej postawy Davida Purleya, który próbował uratować przyjaciela z płonącej płuapki. Ostatecznie się nie udało [*]
Francois Cevert, 1973, Watkins Gleen - źle zamontowana banda Armco. Zadziałała w sposób tnąco-gniątący. Zginął młody kierowca Tyrella, kandydat na Mistrza Świata [*]
Tom Pryce, 1977, Kyalami Circuit - najbardziej idiotyczny wypadek w F1 [*]
Ronnie Peterson, 1978, Monza - uczestniczył w karambolu przed pierwszą szykaną. Zmarł w szpitalu wskutek komplikacji pooperacyjnych [*]
Gilles Villeneuve, 1982, Zolder - uderzenie miało taką siłę, że Gilles został wyrzucony na zewnątrz wprost na Armco. Zginął wskutek obrażeń [*]
Ricardo Paletti, 1982, Montreal - uderzenie z prędkością ponad 200 km/h w stojący bolid. Pożar nie miał wpływu na życie Włocha [*]
Roland Ratzenberger, 1994, Imola - bardzo mocne uderzenie w bandę podczas kwalifikacji. Zginął na skutek złamania karku [*]
Ayrton Senna, 1994, Imola - najbardziej kontrowersyjny i dyskusyjny wypadek w historii F1. Wypadek miał miejsce na zakręcie Tamburello - wówczas bardzo szybkim łuku. Uderzenie w ścianę miało ogromną siłę. Kask został przebity przez element podwozia [*]
Offline
Ekspert
To już nie jest tak bardzo istotne. Zamieszczałem krótkie opisy kraks. W szczegóły nie wchodziłem. Można by założyć osobny temat o śmierci Senny.
Offline